Startpagina:: Foto's ::Weekend Engeland
~
Een speciaal paasweekend in Engeland.

Vrijdag 2 april 2010.
Al enkele jaren wil ik graag een concert van de Britse band Mostly Autumn in hun thuisland meemaken. Omdat de zangeres van de band, Heather Findlay, de band ging verlaten, was dit een uitstekend moment om bij het afscheidsconcert aanwezig te zijn. Samen met iemand anders hebben we plannen gemaakt en de benodigde dingen geregeld. Op deze vrijdagochtend moesten we vroeg op, om op tijd in Engeland aan te komen. Vanavond is immers het concert al!
Ik vertrok even na 7 uur 's ochtends om via de Achterhoek naar Calais in Frankrijk te rijden. De reis ging best voorspoedig en we waren dan ook ruim op tijd in de haven van Calais. Om 13:55 uur vertrok de veerboot richting Engeland. Rond halfdrie kwamen we aan in Dover, waarna we aan de linkerkant van de weg onze weg vervolgen naar Leamington Spa. Rond 18 uur arriveerden we op de plaats van bestemming, waarna we het Thomas James Hotel al snel hadden gevonden. Na de spullen in onze hotelkamers te hebben gelegd, hebben we snel even wat gegeten. Kort daarna sloten we aan in de lange wachtrij welke al voor de ingang van 'The Assembly' stond. Op de Mostly Autumn pagina kun je de foto's van het prachtige concert zelf bekijken.

Zaterdag 3 april 2010.
Na lekker te hebben uitgeslapen hebben we vandaag de omgeving van Leamington Spa verkend. Allereerst wilden we naar het Warwick Castle, maar in het drukke Warwick (waarschijnlijk door alle toeristen tijdens dit paasweekend) konden we geen parkeerplaats vinden. We zijn daarop maar doorgereden naar Kenilworth, waar ook een kasteel is gesitueerd. Dit mooie vervallen kasteel hebben we bezocht. Het weer was prima met af en toe de zon, dus het was prima toeven. Tevens kon ik mooi m'n nieuwe digitale spiegelreflexcamera een beetje uitproberen. Het kasteel bestaat uit veel torens waar je lekker kunt klauteren. Vanaf de hoge torens heb je een mooi uitzicht over het omringende landschap. Onderdeel van het complex is ook de kasteeltuin en een museum in een van de gebouwen. De oude stallen van het kasteel zijn omgebouwd tot een ruimte waar je lekkere versnaperingen kunt nuttigen -- dat hebben we dan ook maar even gedaan.
Na het bezoek aan het kasteel hebben we nog een eindje met de auto rondgetoerd door de omgeving. Bewust kozen we een aantal smalle bochtige weggetjes door het heuvelachtige landschap. Na verloop van tijd ging het links rijden me ook steeds beter af. Het meest lastige zijn nog wel de rotondes (verkeer van rechts) en de kruisingen (binnenbocht voor linksaf, buitenbocht voor rechtsaf). Al met al wel een hele leuke ervaring! Helaas begon de lucht wel steeds meer te betrekken en het duurde dan ook niet lang voordat het begon te regenen. Eenmaal terug in het hotel hebben we nog even wat gedronken, waarna we ons bed opzochten. Gedurende de avond en nacht heeft het nog flink geregend.

Zondag 4 april 2010.
De volgende dag moesten we weer vroeg op om weer terug naar huis te gaan. De boot zou om 13 uur vertrekken, dus we vertrokken ruim op tijd uit Leamington Spa. Het weer was weer omgeslagen en lekker zonnig, al werd het steeds grauwer naarmate we dichter bij Dover kwamen. De reis verliep erg voorspoedig, zodat we al rond een uur of 11 in Dover arriveerden. Daar hebben we even gevraagd of we een veerboot eerder konden nemen en dat bleek geen probleem te zijn. Er was gelukkig nog plaats genoeg. Rond een uur of drie kwamen we aan in Calais, waar we onze weg vervolgden richting Nederland. Na een verder voorspoedig verlopen terugreis kwamen we nog mooi op tijd thuis aan. De tweede paasdag kwam goed uit, want al met al waren het toch zeer inspannende, maar onvergetelijke dagen. De herinneringen en foto's zal ik dan ook zeker koesteren.